top of page
La vida coaching
UX design / Webdesign/ Illustraties / Content marketing
Project
Opdrachtgever
Periode
Skills & programma's
Link
Online leeromgeving
La vida coaching
2020 - 2021
Figma / Wix / Ads google
www.lavidacoaching.com
Het project
La vida coaching wil een online leeromgeving opzetten, maar ook beter gevonden worden door haar doelgroep. Een professionele uitstraling, waarbij snel duidelijk wat de mogelijkheden zijn binnen La vida coaching.
Vanuit La vida coaching werd aan mij de vraag gesteld om mee te denken over de website. Met name de vraag naar een online leeromgeving liep de opdrachtgever op vast.
Tijdens het gehele traject heb ik als sparrings-partner gediend voor het volledige programma, maar kreeg ik ook de vrijheid om het grafisch ontwerp van de website te vernieuwen.
In het onderzoek vooraf heb ik gezocht waar vanuit de gebruiker de pijnpunten zitten, al deze punten zijn uiteindelijk ook verwerkt in het definitieve ontwerp.
Nieuwe website 2021
Oude website 2020
Aanpak
Hoofdfocus is de gebruiker, maar wel met beperkte middelen.
Toen ik mijn persoonlijke project begon, werd het me al vrij snel duidelijk dat je bij een eigen onderneming een blinde vlek kunt hebben voor bijvoorbeeld je doelgroep. Om dit zo goed mogelijk op te vangen, ben ik vroeg in het project deze doelgroep gaan uitschrijven tot persona's.
Na aanleiding van deze persona's heb ik de gebruiker centraal kunnen stellen. Een goede gebruikerservaring staat centraal en nog steeds ben ik veelvuldig bezig om deze zo optimaal mogelijk te maken.
Door vaak feedback te vragen en gebruikers te analyseren zie ik vlot concrete oplossingen. Deze pas ik toe op zowel productontwerp, als website design. Maar ook bijvoorbeeld in de marketing strategie. Een proces wat ontzettend veel energie geeft!
Het ontwerp
Na het formuleren van de persona's zijn de User scenarios, User storys en Story maps ontstaan.
User scenario
De user scenarios zijn veelal ontstaan uit de informatie die vanuit het onderzoek naar voren waren gekomen. Dit onderzoek heeft online plaats gevonden d.m.v. een enquete. De scenarios zijn regelmatig getest bij geinteresseerden, om te checken of ze geloofwaardig waren.
User story
De user story is ontstaan vanuit het user scenario en hebben we regelmatig verder aangescherpt.
Story map
Zelf ben ik erg beeldend ingesteld en helpt een story map mij om het gehele proces van de gebruiker in kaart te brengen. Op deze manier wordt direct helder welke stappen er allemaal gezet gaan worden, welke route er wordt afgelegd en welke aspecten er ontworpen moeten worden. Een story map maak ik het liefste op de ouderwetse manier; gewoon met pen en papier.
Prototyping
in Figma
Toen ik mijn persoonlijke project begon, werd het me al vrij snel duidelijk dat je bij een eigen onderneming een blinde vlek kunt hebben voor bijvoorbeeld je doelgroep. Om dit zo goed mogelijk op te vangen, ben ik vroeg in het project deze doelgroep gaan uitschrijven tot persona's.
Na aanleiding van deze persona's heb ik de gebruiker centraal kunnen stellen. Een goede gebruikerservaring staat centraal en nog steeds ben ik veelvuldig bezig om deze zo optimaal mogelijk te maken.
Door vaak feedback te vragen en gebruikers te analyseren zie ik vlot concrete oplossingen. Deze pas ik toe op zowel productontwerp, als website design. Maar ook bijvoorbeeld in de marketing strategie. Een proces wat ontzettend veel energie geeft!
bottom of page